depois somos nós a exagerar

.. às vezes até parece que falamos demais na índia, mas bolas, o mundo em volta também não ajuda…

Chamou-me primeiro a atenção esta ilustração, que só consigo arranjar truncada, mas ela tem uns óculos escuros à Gina Lollobrigida…

  

Vi que era um artigo sobre o regresso da “sustentatibilidade” ao mundo da moda, tomando como exemplo justamente o sari…    E apercebo-me então de que todo o suplemento de 8 páginas é sobre a Índia e o luxo, artigos e acessórios, por causa da conferência sobre “Sustainable Luxury” que o IHT está a organizar hoje e amanhã em Nova Delhi.

Fui ao site http://iht.com/  e logo à direita há um link para um vídeo que nos leva a visitar o Emporio Mall de ND, conduzidos por Suzy Menkes, a editora de moda do jornal  (vá-se lá saber porquê…).

Segundo Menkes, na foto acima, “We chose India as the setting for a re-appraisal of luxury itself.  This country – this huge sub-continent – has as much to say about luxury, as to learn about western ways of branding. India – with its heritage of Mogul grandeur and Raj splendour – learned way ahead of the West that a fragrant garden is a luxury in an arid climate.

“India’s handwork  is also a reminder that fast fashion is not a necessity. While cheap main street clothes are dependent on industrial manufacture churning out stuff at the lowest possible price, ‘slow fashion’ now seems like a luxurious pleasure.

“We are also going to talk a lot about doing business in India. Or, TRYING to do business in India. High import taxis, bureaucratic red tape, the government demand for a percentage share with an Indian partner – all these things create barriers for the global luxury industry.

“India has, of course, a thriving local fashion business, particularly in the vast wedding industry. And I would like to think that the skills and craft that make Indian style so exceptional could be used to create fashion with a wider appeal.

“The sari is, after all, symbolic of deep luxury. It is ageless, timeless, beautifully crafted, treasured – and passed from one generation to the next. If just some of that spirit could be absorbed by the luxury industry – making beauty, tranquillity and sustainability our new goals – then there really would be a reason to sing out: ‘Jai Ho!’

 

A partir deste link http://www.iht.com/indexes/special/luxury2009/index.php têm acesso a tudo sobre a conferência.

O programa, vale a pena consultar, está em, http://www.iht.com/multimedia/interactive/2009/03/24/style/sustainableluxuryprogram.pdf

E por fim, a resposta a algumas perguntas que nunca se pensou colocar relativamente a saris: http://images.google.pt/imgres?imgurl=http://matadornetwork.cachefly.net/matadornights.com/docs//wp-content/images/posts/20090126-sari01.jpg&imgrefurl=http://matadornights.com/how-to-rock-a-sari/&usg=__9sPpdNZK51BfyeJUvoFasOaLRvI=&h=300&w=600&sz=74&hl=pt-PT&start=8&sig2=xtUWfNdQ-RZxpQPYB3oOug&um=1&tbnid=agvu3dDA7B25CM:&tbnh=68&tbnw=135&prev=/images%3Fq%3Dsustainable%2Bfashion%2Bsari%26hl%3Dpt-PT%26um%3D1&ei=MozKSc75IsKO_QbdkuT1Dw

    

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